Σε πλήρη σύσταση και ετοιμότητα η γαλάζια προεκλογική ομάδα κρούσης, με διανεμημένους ρόλους σε συγκεκριμένα πρόσωπα, τα οποία θα προετοιμάζουν το έδαφος για την ανάπτυξη της κυρίως προεκλογικής καμπάνιας, η οποία θα εξελιχθεί πλήρως από τον Ιανουάριο και έπειτα.
Γιάννης Πολίτης/ Action Press
Το περασμένο Σαββατοκύριακο, στη διήμερη συνεδρίαση των προεδρείων των τοπικών οργανώσεων της Νέας Δημοκρατίας, δόθηκε καθαρό σήμα έναρξης της προεκλογικής περιόδου. Και ήδη στην κυβέρνηση και στο κόμμα έχουν ανατεθεί ρόλοι σε συγκεκριμένα πρόσωπα, ένα είδος προεκλογικής task force, η οποία προετοιμάζει το έδαφος για την ανάπτυξη της κυρίως καμπάνιας, η οποία θα εξελιχθεί πλήρως μετά τις γιορτές, από τον Ιανουάριο και έπειτα. Ο μηχανισμός του κόμματος προετοιμάζεται- αν δεν ανατραπεί ο σχεδιασμός- για εκλογές την άνοιξη του 2023, τον Απρίλιο ή τον Μάιο.
Η έγκαιρη κινητοποίηση των στελεχών της ΝΔ θεωρείται κομβικής σημασίας στο κυνήγι της αυτοδυναμίας, προκειμένου οι πολίτες να ενημερωθούν για το έργο της κυβέρνησης σε έναν σχετικά ουδέτερο χρόνο, γιατί στην οχλοβοή της προεκλογικής περιόδου τα μηνύματα χάνονται.
Στο γενικό πρόσταγμα
Στην Πειραιώς, όπου βρίσκεται η έδρα της Νέας Δημοκρατίας, το γενικό πρόσταγμα έχει ο γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής Παύλος Μαρινάκης. Σημαντικός είναι και ο ρόλος του γραμματέα Προγράμματος Χάρη Θεοχάρη.
Οι δύο τους, εκτός των άλλων, θα αναλάβουν την ευθύνη της πραγματοποίησης μιας σειράς εκδηλώσεων και στις 13 περιφέρειες της χώρας. Στις εκδηλώσεις αυτές αναμένεται να παρουσιαστούν τα πεπραγμένα της κυβέρνησης σε κάθε περιοχή και οι δεσμεύσεις για τη νέα τετραετία. Τον επικοινωνιακό συντονισμό του κόμματος έχει ο εκπρόσωπος Τύπου της ΝΔ Τάσος Γαϊτάνης. Ο σύμβουλος του πρωθυπουργού Θανάσης Νέζης, όπως και το 2019, θα έχει υπό την ευθύνη του την κατάρτιση των ψηφοδελτίων.
Στον προεκλογικό συντονισμό
Σε ό,τι αφορά τον προεκλογικό συντονισμό της κυβέρνησης, ρόλο θα έχουν ο γενικός γραμματέας του πρωθυπουργού Γιάννης Μπρατάκος, ο οποίος εκ της θέσεως του ασχολείται οριζόντια με όλα τα θέματα, ο γενικός γραμματέας της Βουλής Γιώργος Μυλωνάκης και ο διευθυντής του γραφείου πρωθυπουργού στη Βουλή Μιχάλης Μπεκίρης. Πρόκειται για πρόσωπα που γνωρίζουν πολύ καλά το κόμμα και των οποίων ο ρόλος έχει αλλάζει ή και μεταβληθεί μετά την παραίτηση του Γρηγόρη Δημητριάδη.
Ιδιαίτερα ισχυροποιημένος στο Μέγαρο Μαξίμου φέρεται να είναι και ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης, ο οποίος στήριξε δυναμικά τον πρωθυπουργό και την κυβέρνηση στην κρίση που προκάλεσε η υπόθεση των παρακολουθήσεων από την ΕΥΠ.
Επί της τεκμηρίωσης
Ο Άκης Σκέρτσος, τροφοδοτεί συνεχώς την κυβερνητική ομάδα και το κόμμα, με θέματα και τεκμηρίωση. Ο υπουργός Επικρατείας με αφορμή τις δύο μεγάλες εκδηλώσεις, στο Ελληνικό και στα Άγραφα, έδωσε, με ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το πλαίσιο της καμπάνιας που θα ακολουθηθεί. Έκανε λόγο για πολιτικές που «ενώνουν την Ελλάδα και θέτουν τα θεμέλια για να πάψουν να υπάρχουν πολίτες διαφορετικών ταχυτήτων». «Όραμα μας» υπογράμμισε ο υπουργός Επικρατείας, «είναι, είτε κάποιος ζει στις κορφές των Άγραφων, είτε στη μεγαλύτερη παραλιακή αστική ανάπλαση της Μεσογείου να αισθάνεται και να πιστεύει πως έχει απέναντι του ένα κράτος που τον σέβεται και τον νοιάζεται».
Στόχευση στην ψηφιακή επικοινωνία
Η Κύρα Κάπη, όπως πάντα, θα συνεχίζει να οργανώνει το πρόγραμμα περιοδειών του πρωθυπουργού, είναι άλλωστε μια από τις στενότερες συνεργάτιδές του.
Από τον περασμένο μήνα, στην ομάδα, προστέθηκε ο Ερικ Παρκς, ο οποίος επανέκαμψε στο Μέγαρο Μαξίμου ως campaign manager. Ο Παρκς θεωρείται αρχιτέκτονας της ψηφιακής επικοινωνίας των επιτυχημένων αναμετρήσεων του 2019, αλλά και της απόκρουσης από τα ηλεκτρονικά μέσα της υβριδικής επίθεσης μέσω της εργαλειοποίησης των μεταναστών που εξαπέλυσε η Τουρκία στον Έβρο τον Φεβρουάριο του 2020. Επίσης, αναμείχθηκε στην επικοινωνιακή καμπάνια για τον Covid-19 στην αρχική φάση της πανδημίας. Τώρα, του έχουν ανατεθεί πιο διευρυμένες αρμοδιότητες και η εντολή να επικοινωνήσει τις πολιτικές της κυβέρνησης κυρίως στον χώρο του Κέντρου, ο οποίος παραμένει σημαντικός για τον κ. Μητσοτάκη, όπως φάνηκε και από την έκκλησή του στη ΔΕΘ να μην διαρραγεί το αντι – ΣΥΡΙΖΑ μέτωπο.
Επίσης, υπάρχει το δίδυμο του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Θεόδωρος Λιβάνιος, θα εξακολουθήσει να κάνει αυτό που ξέρει καλύτερα, να παρακολουθεί και να αναλύει τα δημοσκοπικά δεδομένα ανακαλύπτοντας τις «μαύρες τρύπες» για την κυβέρνηση, ώστε να χαραχθούν εγκαίρως γραμμές άμυνας.
Φυσικά δεν λείπει ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, με τον οποίο υπάρχει στενή συνεργασία, του πρωθυπουργού αλλά και όλων των υπουργών λόγω της ψηφιοποίησης του δημόσιου τομέα, δεν αποκλείεται να αναλάβει ρόλο στην πρώτη γραμμή προεκλογικά.
Όλα τα παραπάνω πρόσωπα έχουν ενεργοποιηθεί ήδη, αλλά στην πορεία προς τις εκλογές είναι πιθανόν να αλλάξουν οι ρόλοι τους ή να προστεθούν και νέα άτομα στην ομάδα κρούσης, καθώς οι ανάγκες θα αυξάνονται.
Καμπάνια με πρωταγωνιστή τον Μητσοτάκη
Η εικόνα που σχηματίζεται από τις μέχρι τώρα εμφανίσεις και εξορμήσεις του κ. Μητσοτάκη στην περιφέρεια, είναι ότι η προεκλογική καμπάνια θα είναι κομμένη και ραμμένη πάνω του. Άλλωστε και από την Θεσσαλονίκη, έθεσε το δίλλημα «Μητσοτάκης ή Τσίπρας» και ζήτησε από τους πολίτες να μην εκλέξουν απλώς κυβέρνηση αλλά και κυβερνήτη. Ο πρωθυπουργός θεωρείται το ισχυρό χαρτί της ΝΔ. Στις δημοσκοπήσεις υπερέχει σε όλα τα ποιοτικά χαρακτηριστικά έναντι των αντιπάλων του, ιδίως του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Τσίπρα, η κοινή γνώμη θεωρεί ότι μπορεί να αντιμετωπίσει με αποτελεσματικότερο τρόπο τα προβλήματα της καθημερινότητας, την ακρίβεια, την ανεργία αλλά και ζητήματα σημαντικά για τη χώρα όπως αυτά των ελληνοτουρκικών σχέσεων.
Ο κ. Μητσοτάκης, είναι αυτός που θα εγγυηθεί προσωπικά την υλοποίηση του νέου πακέτου δεσμεύσεων που θα αναλάβει η ΝΔ. Για αυτό άλλωστε σε όλες τις δημόσιες παρεμβάσεις του τονίζει ότι όσα είχε υποσχεθεί στο εκλογικό σώμα το 2019 έχουν γίνει, σε μεγάλο βαθμό, πράξη.
Η σημερινή προεκλογική περίοδος όμως είναι μακρά και θα διεξαχθεί μετά από ένα χειμώνα που ενδεχομένως να κρύβει απρόβλεπτες εξελίξεις λόγω και του ρευστού σκηνικού διεθνώς. Η ΝΔ έχει εισέλθει στην προεκλογική περίοδο διατηρώντας την απόσταση ασφαλείας από τον ΣΥΡΙΖΑ.
Το σκάνδαλο των τηλεφωνικών παρακολουθήσεων μπορεί να είχε ως αποτέλεσμα να ανέβουν κατακόρυφα οι τόνοι της πολιτικής αντιπαράθεσης αλλά δεν μετέβαλε, σε βάρος της κυβέρνησης, τους πολιτικούς συσχετισμούς. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ξεπέρασε, έστω δύσκολα, ένα μεγάλο εμπόδιο και βλέπει τους αντιπάλους του να βρίσκονται ενώπιον σημαντικών προβλημάτων.
Ο ΣΥΡΙΖΑ εξακολουθεί να μην πείθει ότι μπορεί να αποτελέσει αξιόπιστη εναλλακτική κυβερνητική λύση, το ΠΑΣΟΚ φαίνεται να χάνει την αρχική δυναμική που είχε μετά την εκλογή του Νίκου Ανδρουλάκη.