Η «σκοτεινή πλευρά» του Μουντιάλ στο Κατάρ

©EPA

Οι διαμάχες που αφορούν στο Μουντιάλ 2022 στο Κατάρ προβληματίζουν τους χορηγούς.

Η διοργάνωση προσελκύει δισεκατομμύρια τηλεθεατές (1,12 δισεκατομμύρια είδαν τον τελικό του 2018) αλλά και χορηγούς.

Τα ζητήματα της αντιμετώπισης των γυναικών, της κοινότητας ΛΟΤΚΙ+ και μειονοτήτων, αλλά κυρίως των δικαιωμάτων των μεταναστών – εργαζομένων και ο θάνατος χιλιάδων εξ’ αυτών έχουν δημιουργήσει αρκετό προβληματισμό.


Οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων κάλεσαν τους χορηγούς του Παγκοσμίου Κυπέλλου να υποστηρίξουν την εκστρατεία τους για αποζημίωση για τους εργαζόμενους στα εργοτάξια. Οι στάσεις αποδεικνύονται περισσότερο ή λιγότερο ριζοσπαστικές, με ορισμένους χορηγούς να στρέφονται σε μποϊκοτάζ.


Οι βραζιλιάνικες εταιρείς Vivo και Itau θα υποστηρίξουν πλήρως την «σελεσάο», όμως, στη Δανία, οι προπονητικές φανέλες της θα εμφανίζουν «καίρια μηνύματα», ενώ δύο χορηγοί (Danske Spil και Arbejdernes Landsbank) έχουν αποδεχθεί ότι θα αντικατασταθεί το λογότυπό τους.

«Ένα μποϊκοτάζ από τα ΜΜΕ, δεν θα ήταν αποτελεσματικό», επιβεβαιώνει η γερμανική εταιρεία Telekom. Η εταιρεία αυτή, προτιμά να επενδύσει στην «κρίσιμη υποστήριξη», φέροντας ως παράδειγμα, τη δυνατότητα μετάδοσης ρεπορτάζ για «τις συνθήκες εργασίας των μεταναστών εργαζομένων».

Η Coca-Cola εξέδωσε ένα δελτίο Τύπου, υπερασπιζόμενη την παρουσία της στο Κατάρ, λέγοντας ότι πίεζε την FIFA να συμβάλει σε «ουσιώδεις μεταρρυθμίσεις για την βελτίωση των δικαιωμάτων των μεταναστών εργαζομένων».


Για να ενημερώνεστε πάντα πρώτοι!

Κάνε εγγραφή στο Newsletter μας και απόκτησε πρόσβαση στα νέα πριν από όλους τους άλλους.