Η Περιφέρεια Αττικής με ένα οργανωμένο και ταξινομημένο σε άξονες πλάνο υλοποιεί το πρόγραμμά της για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας στην Αττική. Για πρώτη φορά πραγματοποιούνται εκτεταμένες και στοχευμένες παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο με γνώμονα την ασφάλεια και την άνεση των χρηστών του.
Παναγιώτης Καρυώτης//ActionPress
Πρώτος άξονας είναι η βελτίωση των οδοστρωμάτων. Έχουν ήδη συντηρηθεί 1,5 εκατομμύριο τ.μ. οδοστρωμάτων σε τρία χρόνια και θα συντηρηθούν άλλες 500.0000 μ. μέχρι τον 12/2022.
Οι μεγαλύτερες λεωφόροι της Αττικής όπως η παραλιακή, η Κηφισίας, η Μεσογείων, η Λαυρίου, η Αθηνών, η Κηφισού, η περιοχή του Συντάγματος μετά από δεκαετίες έλαβαν συγκροτημένη συντήρηση. Παράλληλα θα συντηρηθούν άμεσα τα οδοστρώματα των λεωφόρων Συγγρού, Πειραιώς, Καλλιρρόης, της οδού Λιοσίων.
Η βελτίωση του οδοστρώματος, αποτελεί την πρώτη προτεραιότητα για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, καθώς αυξάνει την πρόσφυση, μειώνει την απόσταση ακινητοποίησης, παρέχει ασφάλεια σε βρεγμένο οδόστρωμα και καλύτερη ποιότητα κύλισης των οχημάτων.
Δεύτερος άξονας είναι η συντήρηση των στοιχείων ασφαλείας της οδού, όπως οι διαγραμμίσεις οι πινακίδες, οι καθαρισμοί των φρεατίων ομβρίων αλλά και η συντήρηση των στηθαίων ασφαλείας.
Για πρώτη φορά έχει επαναδιαγραμμιστεί πάνω από το 70% του οδικού δικτύου, θα διαγραμμιστεί άμεσα το υπόλοιπο 30%, αλλά και θα υπάρξει επαναδιαγράμμιση σε σημεία στα οποία η υφιστάμενη διαγράμμιση παρουσιάζει φθορές. Το κλίμα της Αττικής με τις σπάνιες βροχοπτώσεις, τους υψηλούς ρύπους αλλά και τα γερασμένα οδοστρώματα, δημιουργούν πρόωρη φθορά στη διαγράμμιση η οποία πρέπει να επαναλαμβάνεται σε ετήσια βάση.
Έχουμε υλοποιήσει παρεμβάσεις σε 500 σημεία στα οποία υπήρχαν κατεστραμμένα στηθαία ασφαλείας συνέπεια τροχαίων ατυχημάτων. Υλοποιούνται μελέτες για την αντικατάσταση των υφιστάμενων στηθαίων στη λεωφόρο Κηφισού με τσιμεντένια στηθαία τύπου Νew Jersey και για τοποθέτηση νέων συστημάτων αναχαίτισης οχημάτων σε σημεία του οδικού δικτύου στα οποία συμβαίνουν συχνά τροχαία ατυχήματα όπως η παραλιακή λεωφόρος και η λεωφόρος Κατεχάκη, η γέφυρα της Πέτρου Ράλλη κ.ο.κ.
Τρίτος άξονας είναι ο ηλεκτροφωτισμός των οδών. Υλοποιείται έργο 37 εκατ. € χρηματοδοτούμενο από το ΠΕΠ Αττικής, μέσω του οποίου θα αντικατασταθούν τα υφιστάμενα φωτιστικών νατρίου με φωτιστικά Led τα οποία προσφέρουν υψηλής ποιότητας φωτισμό, εξοικονόμηση ενέργειας (65%), δυνατότητες τηλεδιαχείρισης και dimming. Το έργο θα ολοκληρωθεί μέχρι τον 09/22. Παράλληλα θα φωτιστούν με φωτισμό Led 7 μεγάλες γέφυρες της Περιφέρειας Αττικής με πρώτη τη γέφυρα της Πέτρου Ράλλη ώστε να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια και να μειωθεί η παραβατικότητα.
Τέταρτος άξονας είναι η φωτεινή σηματοδότηση. Η Περιφέρεια Αττικής συντηρεί τους σηματοδότες που βρίσκονται στο οδικό της δίκτυο αλλά και τους σηματοδότες οι οποίοι βρίσκονται στο οδικό δίκτυο αρμοδιότητας των δήμων (περίπου 40.000 σηματοδότες σε πάνω από 2000 διασταυρώσεις). Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στην απρόσκοπτη λειτουργία των φωτεινών σηματοδοτών, με τακτική συντήρηση και άμεσες επεμβάσεις αποκατάστασης βλαβών καθώς και με αναπροσαρμογή των προγραμμάτων σηματοδότησης για την βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών.
Υλοποιείται πρόγραμμα αντικατάστασης των σηματοδοτών με σηματοδότες Led χαμηλότερης κατανάλωσης, καλύτερης ποιότητας φωτισμού και μεγαλύτερου χρόνου ζωής. Παράλληλα κατασκευάστηκαν και λειτουργούν 2 πρότυπες διαβάσεις πεζών στο Καλλιμάρμαρο και στην πλατεία Συντάγματος και θα κατασκευασθούν 300 ακόμα σε επιλεγμένα σημεία ώστε να ενισχύσουμε την οδική ασφάλεια όπου απαιτείται. Οι διαβάσεις θα αποτελούνται από σηματοδότες LED, φωτιστικά σώματα επί του οδοστρώματος τα οποία αναλάμπουν, σηματοδότες που θα προβάλουν το κόκκινο φως στο έδαφος, φωτιζόμενες πινακίδες, κάμερες μέτρησης κοινού, μετεωρολογικό σταθμό, διατάξεις αντίστροφης μέτρησης, συσκευές αφής για τους πεζούς και ειδικές συσκευές για τα άτομα με προβλήματα όρασης. Το έργο θα ξεπεράσει τα 20 εκατ € και θα χρηματοδοτηθεί από το ΠΕΠ Αττικής.
Πέμπτος άξονας είναι η Διαχείριση Κυκλοφορίας με στόχο τη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών, καθώς η αύξηση των οχημάτων, σε συνδυασμό με την μειωμένη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς δημιουργούν σημαντικές κυκλοφοριακές επιπτώσεις. Από το Δεκέμβριο του 2019 τέθηκε σε λειτουργία το νέο κέντρο διαχείρισης που λειτουργεί 365 μέρες, όλο το εικοσιτετράωρο. Διαθέτει 250 κάμερες διαχείρισης κυκλοφορίας, 90 κάμερες μηχανικής όρασης, 1000 αισθητήρες μετρήσεις κυκλοφορίας και 24 πινακίδες μεταβλητών μηνυμάτων για την άμεση ενημέρωση των οδηγών.
Η ομάδα των συγκοινωνιολόγων του είναι επιφορτισμένη, με την παρακολούθηση των προγραμμάτων φωτεινής σηματοδότησης, της διεξαγωγής της κυκλοφορίας, την εκπόνηση μελετών και την υποβολή προτάσεων για την βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών. Βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με το θάλαμο επιχειρήσεων της ΕΛΑΣ, ενώ την επιχειρησιακή του ετοιμότητα ενισχύουν τα οχήματα οδικής ασφάλειας που έχουν προστεθεί πάνω στην κεντρικότερη οδική αρτηρία την λεωφόρο Κηφισού.