Στην εισαγωγική ενότητα, φωτογραφίες της Σμύρνης και της Κωνσταντινούπολης, πορτρέτα οικογενειών των αρχών του 20ου αιώνα και ο χάρτης ζωγραφισμένος από τον Αλέξη Κυριτσόπουλο υποδέχονται τους επισκέπτες. Φωτογραφία: Αλίκη Ελευθερίου
Περιήγηση στη ζωή πριν το 1922 στη Μικρασία, την Καππαδοκία, τον Πόντο, την Κωνσταντινούπολη, την Προποντίδα, την Ανατολική και τη Βόρεια Θράκη, στην Έξοδο, στην απώλεια και το τραύμα της προσφυγιάς, στη ζωή και τη μουσική δημιουργία στη νέα πατρίδα,· αλλά και στον τρόπο με τον οποίο οι δικές μας γενιές τραγούδησαν το συνταρακτικό γεγονός και την προσφυγιά
Απόψεις της έκθεσης “Σήκω Ψυχή μου!..” Εικόνες και μουσικές των προσφύγων του ’22. Φωτογραφίες: Αλίκη ΕλευθερίουΑπόψεις της έκθεσης “Σήκω Ψυχή μου!..” Εικόνες και μουσικές των προσφύγων του ’22. Φωτογραφίες: Αλίκη ΕλευθερίουΑπόψεις της έκθεσης “Σήκω Ψυχή μου!..” Εικόνες και μουσικές των προσφύγων του ’22. Φωτογραφίες: Αλίκη ΕλευθερίουΑπόψεις της έκθεσης “Σήκω Ψυχή μου!..” Εικόνες και μουσικές των προσφύγων του ’22. Φωτογραφίες: Αλίκη ΕλευθερίουΑπόψεις της έκθεσης “Σήκω Ψυχή μου!..” Εικόνες και μουσικές των προσφύγων του ’22. Φωτογραφίες: Αλίκη ΕλευθερίουΠαρέα γυναικών στον Α´ Προσφυγικό Συνοικισμό της Έδεσσας – Σύλλογος Μικρασιατών Νομού Πέλλας «Η Μπίγα». Γυναίκες με παραδοσιακές φορεσιές της Καπαδοκίας (εντερί) χορεύουν κουτάλια, Σήμαντρα Χαλκιδικής. Ακαδημία Αθηνών – Κέντρον Ερεύνης της Ελληνικής ΛαογραφίαςΓιαννιτσά, χορός ανδρών από το Καβακλή της Βόρειας Θράκης. Θέατρο Ελληνικών Χορών – «Δόρα Στράτου»Ο Βαγγέλης Παπάζογλου στη «μπύρα» Τζελαλίδη – Νίκαια (Κοκκινιά), 1933 – Συλλογή Γιώργη ΠαπάζογλουΟ Λάμπρος (λύρα), η Ρόζα Εσκενάζυ (ντέφι) και ο Τομπούλης (ούτι). Αθήνα, 1930 – ΑΣΚΣΑ – Τμήμα Αρχείων, Αρχείο Ηλία ΠετρόπουλουΦωνογράφηση σε δωμάτιο ξενοδοχείου, ίσως το 1930. Διακρίνονται ο Γιάννης Ντάβος (μάντολα), ο τραγουδιστής Αντώνης Νταλγκάς (κιθάρα), κάποιος τραγουδιστής, ο Μήτσος Σέμσης (βιολί) και ο Μήτσος Αραπάκης (σαντούρι). ΑΣΚΣΑ – Τμήμα Αρχείων, Αρχείο Ηλία Πετρόπουλου