Χωρίς Μέσα Μαζικής Μεταφοράς σήμερα η Αθήνα

©ΓΙΕΝΑΝΤΑ ΝΤΕΛΑΪ/EUROKINISSI

Χωρίς μέσα μαζικής μεταφοράς μένει σήμερα, Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου, η Αθήνα, καθώς οι εργαζόμενοι σε λεωφορεία, τρόλεϊ, Μετρό, ΗΣΑΠ και Τραμ αποφάσισαν να συμμετάσχουν στην 24ωρη απεργία που προκήρυξε το Εργατικό Κέντρο Αθήνας.

«Εκτάκτως σήμερα, στην συνεδρίαση του Διοικητικού μας Συμβουλίου (20/09/2022), αποφασίσαμε να συμμετέχουμε στην 24ωρη ΑΠΕΡΓΙΑ που έχει εξαγγείλει το Ε.Κ.Α. Διαμαρτυρόμαστε εντονότατα για το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών που εισάγεται προς ψήφιση στη βουλή του οποίου οι διατάξεις σκοπεύουν στην ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών και κατάργηση των εργασιακών δικαιωμάτων» αναφέρει η χθεσινή ανακοίνωση του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ. Κάπως έτσι, δεν θα κυκλοφορήσουν λεωφορεία και τρόλεϊ στην Αθήνα από την έναρξη έως και τη λήξη της βάρδιας.

Εικοσιτετράωρη απεργία θα πραγματοποιήσουν και οι εργαζόμενοι σε Μετρό, ΗΣΑΠ και Τραμ, σύμφωνα με απόφαση των σωματείων εργαζόμενων στην ΣΤΑ.ΣΥ.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Ενώ η κοινωνία βιώνει, καθημερινά, τις συνέπειες της ιδιωτικοποίησης της ΔΕΗ, με τις δραματικές αυξήσεις στη τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος, η Κυβέρνηση προωθεί τα σχέδιά της για την ιδιωτικοποίηση της Ε.Υ.Δ.Α.Π. και των εταιρειών Αστικών Συγκοινωνιών, όπως ο Ο.Α.Σ.Α., η ΣΤΑ.ΣΥ. και η Ο.Σ.Υ., αδιαφορώντας για τις συνέπειες από την κερδοσκοπική ασυδοσία, που θα υπάρξουν για το μέγιστο αγαθό, το νερό και τις Αστικές Συγκοινωνίες.

Το νομοσχέδιο, που βρίσκεται στη Βουλή και υλοποιεί αυτόν το σχεδιασμό, για να διευκολύνει τις ιδιωτικοποιήσεις, προβλέπει και σειρά ρυθμίσεων, οι οποίες οδηγούν σε διάλυση τις εργασιακές σχέσεις, δημιουργούν εργαζόμενους πολλών ταχυτήτων μέσα στον ίδιο εργασιακό χώρο και υπονομεύουν περισσότερο τον ρόλο των συλλογικών διαπραγματεύσεων.

Συγκεκριμένα, οι νεοπροσληφθέντες εργαζόμενοι εξαιρούνται από τις Επιχειρησιακές Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και διευκολύνεται η απόλυσή τους, ακόμα και ένα έχουν προσληφθεί ως αορίστου χρόνου. Επίσης, για πρώτη φορά, προβλέπεται η ύπαρξη σε αυτές τις εταιρείες «νοικιαζόμενων» εργαζόμενων.

Παράλληλα, σε ένα κρεσέντο παλαιοκομματισμού και εξυπηρέτησης πελατειακών σχέσεων με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο: α)περιορίζεται ο ρόλος του ΑΣΕΠ στις προσλήψεις προσωπικού, β)ενισχύονται οι προμήθειες σε απευθείας αναθέσεις και γ) ανοίγει η πόρτα προσλήψεων ακριβοπληρωμένων «golden boys» καθώς δίνεται η δυνατότητα προσλήψεων για θέσεις Γενικών Διευθυντών και Διευθυντών, υπονομεύοντας την υπηρεσιακή εξέλιξη του υπάρχοντος προσωπικού. Όλοι μαζί οι εργαζόμενοι στις Αστικές Συγκοινωνίες της πρωτεύουσας θα αγωνιστούμε, με όλες τις δυνάμεις μας, για να αποτρέψουμε τη ψήφιση αυτού του εκτρωματικού νομοσχεδίου.

Συμμετέχουμε στην 24ωρη απεργία του Εργατικού Κέντρου Αθήνας, την Τετάρτη 21-9-2022, καθώς και στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 12:00 στο Υπουργείο Οικονομικών».

Η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ προσέφυγε στη Δικαιοσύνη, ζητώντας να κηρυχθεί παράνομη η απεργία, γιατί δεν έχουν τηρηθεί οι νόμιμες προϋποθέσεις κήρυξής της. Ωστόσο, δεν ήταν δυνατή η εκδίκαση της προσφυγής της εταιρείας χθες και η εκδίκαση έχει προγραμματιστεί για σήμερα το πρωί.

 Στο «κόκκινο» οι δρόμοι

Αυξημένη κίνηση λίγο μετά τις 8 το πρωί καταγραφόταν στον Κηφισό – στην κάθοδο από την Κηφισιά  μέχρι το Περιστέρι και στην άνοδο από το Αιγάλεω μέχρι τη Νέα Φιλαδέλφεια – σε τμήματα της καθόδου της Κηφισίας και της Μεσογείων,   στην άνοδο της Αλεξάνδρας, στην Κατεχάκη προς Κηφισίας, στη Βασιλίσσης Σοφίας, στην παραλιακή λεωφόρο Πσοειδώνος προς Πειραιά, στο λιμάνι του Πειραιά, στη λεωφόρο Ηλιουπόλεως με την κατάσταση να αναμένεται να επιδεινώνεται συνεχώς όσο περνάει η ώρα.

Καθυστερήσεις της τάξης των  5′-10΄ στην έξοδο για Λαμία, στο ρεύμα προς Ελευσίνα και 10΄-15΄ στην έξοδο για Πειραιά, στο ρεύμα προς Ελευσίνα και στην Αττική Οδό.

Για να ενημερώνεστε πάντα πρώτοι!

Κάνε εγγραφή στο Newsletter μας και απόκτησε πρόσβαση στα νέα πριν από όλους τους άλλους.