Όχι μόνο υπάρχει ανεπαρκής αριθμός σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στις περισσότερες χώρες της ΕΕ, αλλά η συντριπτική τους πλειονότητα δεν φορτίζει αρκετά γρήγορα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, έξι χώρες της ΕΕ δεν έχουν ούτε ένα σημείο φόρτισης ανά 100 χιλιόμετρα δρόμου, 17 χώρες έχουν λιγότερα από πέντε σημεία φόρτισης ανά 100 χιλιόμετρα δρόμου, με μόλις πέντε να διαθέτουν περισσότερους από 10 φορτιστές για κάθε 100 χιλιόμετρα δρόμων.
Η Ελλάδα βρίσκεται στην προτελευταία θέση με μόλις ένα φορτιστή ανά 250 χιλιόμετρα, στην τελευταία θέση βρίσκεται η Λιθουανία με έναν φορτιστή ανά 500 χιλιόμετρα.
Στην Ολλανδία υπάρχει ένας φορτιστής για κάθε 1,5 χιλιόμετρο δρόμου, ενώ η Πολωνία, έχει μόνο έναν φορτιστή κατά μήκος κάθε 150 χλμ.. Στη Γερμανία υπάρχει ένας φορτιστής ανά 4 χιλιόμετρα, στη Σουηδία θα βρούμε έναν φορτιστή ανά 8 χιλιόμετρα και στη Γαλλία ένα φορτιστή ανά 30 χιλιόμετρα.
Μόνο ένα στα επτά από όλα τα σημεία φόρτισης της ΕΕ διαθέτει γρήγορο ταχυφορτιστή, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έχουν χωρητικότητα 22 kW ή λιγότερο.
Για να επιτευχθούν οι στόχοι εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα πρέπει να αυξηθούν μαζικά σε όλες τις χώρες της ΕΕ. Για να γίνει αυτό χρειάζεται πολύ καλή υποδομή. «Αν θέλουμε να πείσουμε τους πολίτες σε όλη την Ευρώπη να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση την επόμενη δεκαετία, η φόρτιση αυτών των αυτοκινήτων θα πρέπει να είναι τόσο εύκολη όσο ο ανεφοδιασμός σήμερα», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της ACEA, Sigrid de Vries και συνέχισε: «Οι άνθρωποι δεν πρέπει να ταξιδεύουν για πολλά χιλιόμετρα χωρίς να βρουν φορτιστή, ούτε θα πρέπει να περιμένουν μεγάλο χρονικό διάστημα για να φορτίσουν το όχημά τους».