ΗΠΑ: Ρωσική επιχείρηση προπαγάνδας στα αμερικανικά ΜΜΕ;

Η Ρωσία στρέφεται εντατικά στους αμερικανούς αστέρες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για να επηρεάσει κρυφά τους ψηφοφόρους ενόψει των αμερικανικών προεδρικών εκλογών, σύμφωνα με αμερικανούς αξιωματούχους και τις πρόσφατα αποκαλυφθείσες ποινικές κατηγορίες. Η προσέγγιση αυτή θεωρείται ευρέως από τις αμερικανικές υπηρεσίες ασφαλείας ως μία από τις προτιμώμενες τακτικές της Ρωσίας σε αυτόν τον κύκλο, προκειμένου να κάνει τις ξένες ψυχολογικές επιχειρήσεις της να φαίνονται πιο αυθεντικές. Σε γενικές γραμμές, οι αποστολές αυτές συνήθως επιδιώκουν να εξοργίσουν τους Αμερικανούς, να αναδείξουν τις κοινωνικές διαιρέσεις και να δώσουν έμφαση σε κομματικά σημεία συζήτησης, ενώ αμφισβητούν την αποτελεσματικότητα και τον ρόλο της αμερικανικής κυβέρνησης στην παγκόσμια ασφάλεια, λένε οι ειδικοί.

«Αυτό που βλέπουμε να κάνουν είναι να βασίζονται σε ενήμερους και μη ενήμερους Αμερικανούς για να σπέρνουν, να προωθούν και να προσθέτουν αξιοπιστία σε αφηγήσεις που εξυπηρετούν τα συμφέροντα αυτών των ξένων παραγόντων», δήλωσε ένας ανώτερος αξιωματούχος κατά την διάρκεια ενημέρωσης την Παρασκευή. «Οι ξένες αυτές χώρες υπολογίζουν τυπικά ότι οι Αμερικανοί είναι πιθανότερο να πιστέψουν τις απόψεις άλλων Αμερικανών».

Την Τετάρτη, το Υπουργείο Δικαιοσύνης ανακοίνωσε ποινικές κατηγορίες εναντίον δύο πρώην υπαλλήλων του ρωσικού ομίλου ενημέρωσης Russia Today ή RT, οι οποίοι, όπως λένε, χρηματοδοτούσαν κρυφά μια αμερικανική εταιρεία πολιτικών μέσων ενημέρωσης.

Επιχείρηση DOPPELGANGER

Σε μια σχετική αλλά ξεχωριστή κατάθεση που έγινε την Τετάρτη, το Υπουργείο Δικαιοσύνης αποκάλυψε επίσης μια διαφορετική ρωσική επιχείρηση, γνωστή ως Doppelganger, η οποία παρίστανε τα πραγματικά δυτικά ειδησεογραφικά πρακτορεία και μοιραζόταν ψευδείς πληροφορίες σχετικά με τους πολιτικούς υποψηφίους των ΗΠΑ και τον πόλεμο στην Ουκρανία. Η προσπάθεια αυτή φέρεται να ενορχηστρώθηκε από τη ρωσική κυβέρνηση μέσω μιας ομάδας ρωσικών γραφείων μάρκετινγκ με τις ονομασίες Social Design Agency, Structura National Technology και ANO Dialog.

Μεταξύ των αποδεικτικών στοιχείων που υποβλήθηκαν στο δικαστήριο, οι εισαγγελείς ανέφεραν εσωτερικές παρουσιάσεις από ρωσικές εταιρείες μάρκετινγκ που εξηγούσαν την προσέγγιση και τα εργαλεία τους. Ένα βασικό στοιχείο του προγράμματος, σύμφωνα με τα έγγραφα, περιελάμβανε τον εντοπισμό δυτικών παραγόντων επιρροής που συμμερίζονται παρόμοιες απόψεις και την εξεύρεση τρόπων συνεργασίας μαζί τους.

Σε μια παρουσίαση σημειώνεται πως «συνεργάζονται με φορείς επιρροής μεταξύ των υποστηρικτών των παραδοσιακών αξιών που τάσσονται υπέρ του τερματισμού του πολέμου στην Ουκρανία και των ειρηνικών σχέσεων μεταξύ των ΗΠΑ και της Ρωσίας και οι οποίοι είναι έτοιμοι να εμπλακούν στην προώθηση των αφηγήσεων του έργου. Μεταξύ αυτών είναι ηθοποιοί, πολιτικοί, εμπειρογνώμονες σε διάφορους τομείς, εκπρόσωποι των μέσων ενημέρωσης, ακτιβιστές κοινωνικών οργανώσεων και κληρικοί κ.λπ.».

Μια δεύτερη παρουσίαση αναφέρει ότι οι ρωσικές εταιρείες παρακολουθούν ενεργά συνολικά 2.800 φορείς επιρροής, 600 εκ των οποίων εδρεύουν στις ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων ραδιοφωνικών παρουσιαστών, bloggers και κωμικών.

Διαβάστε περισσότερα:

ΗΠΑ: Στα χέρια του ηγέτη της Χαμάς το σχέδιο για κατάπαυση του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας

Συνεδρίαση του Συμβουλίου ΝΑΤΟ – Ουκρανίας μετά τα μαζικά ρωσικά πλήγματα

Η Ρωσία προειδοποιεί τις Ηνωμένες Πολιτείες για τους κινδύνους ενός Τρίτου Παγκοσμίου Πολέμου

Για να ενημερώνεστε πάντα πρώτοι!

Κάνε εγγραφή στο Newsletter μας και απόκτησε πρόσβαση στα νέα πριν από όλους τους άλλους.