ΘΕΑΤΡΟ MIKΡΟ ΧΟΡΝ
«Αξύριστα πηγούνια»
VIDEO ART
«Οι 7 θάνατοι της Αντώνας»
ΔΡΑΣΗ
Εδώ Φάρος!
Tο Kέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, επενδύοντας σταθερά στην εκπαίδευση και την επαφή των παιδιών με την τέχνη, περιλαμβάνει στο φετινό πρόγραμμά του μία νέα εικαστική δράση: από τις 30 Οκτωβρίου, την τελευταία Κυριακή κάθε μήνα, παιδιά 4 έως 12 ετών θα έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν ένα συνεργατικό έργο τέχνης με την καθοδήγηση καταξιωμένων εικαστικών καλλιτεχνών, εκπέμποντας «Εδώ Φάρος!». Στον χώρο του Φάρου θα προϋπάρχει εικαστική εγκατάσταση με την επιμέλεια του καλλιτέχνη του μήνα, ο οποίος, στη συνέχεια, θα υποδέχεται τα παιδιά εντός του έργου και θα τα καθοδηγεί στην εξέλιξή του.
Με την επιμέλεια των Μάρως Μιχαλακάκου, Γιώργου Γυπαράκη, Βασίλη Γεροδήμου.
Κυριακή 30/10: Μάρω Μιχαλακάκου, Εδώ Φάρος! Ζουζούνια και Σκουλήκια
Ένα σπήλαιο σε εξέλιξη. Μαζί με τους μικρούς καλλιτέχνες-σπηλαιολόγους και εντομολόγος θα ολοκληρώσουμε τα τοιχώματα του σπηλαίου, θα ζωγραφίσουμε πάνω τους και θα δημιουργήσουμε ζουζούνια, σκουλήκια και διάφορα άλλα ζωύφια που βρίσκουμε στο εσωτερικό της γης, αλλά και στη φαντασία μας.
10.30-12.30 | Για παιδιά 10 έως 12 ετών & 7 έως 9 ετών | έως 30 παιδιά
13.30-15.30 | Για παιδιά 7 έως 9 ετών | έως 30 παιδιά
16.30-18.00 | Για παιδιά 4 έως 6 ετών | έως 30 παιδιά
Το έργο θα είναι επισκέψιμο για το γενικό κοινό μετά το πέρας των εργαστηρίων από τις 18.00 έως τις 20.00.
Επόμενες Συναντήσεις:
Κυριακή 27/11: Μάρω Μιχαλακάκου, Εδώ Φάρος! Ταξίδι στο Διάστημα
Κυριακή 29/01: Γιώργος Γυπαράκης, Εδώ Φάρος! Περιπέτεια στον ύφαλο
Κυριακή 26/02: Βασίλης Γεροδήμος, Εδώ Φάρος! Κρυφτό με μάσκες
Κυριακή 26/03: Βασίλης Γεροδήμος, Εδώ Φάρος! Θάλασσες από ψηλά
Κυριακή 30/04: Βασίλης Γεροδήμος, Εδώ Φάρος! Νέος παγκόσμιος Άτλας
Ηλεκτρονική προπώληση εισιτηρίων (Μέλη)
Ηλεκτρονική προπώληση εισιτηρίων (Κοινό)
Η προπώληση για τα Μέλη ανοίγει την Παρασκευή 14/10 στις 12.00 (ορισμένος αριθμός εισιτηρίων).
Η προπώληση για το κοινό ανοίγει το Σάββατο 15/10 στις 12.00.
Σημεία προπώλησης:
- Ηλεκτρονικά στο site της Ticket Services
- Τηλεφωνικά: 210 7234567 (Ticket Services)
- Στο εκδοτήριο της Ticket Services (Πανεπιστημίου 39, Αθήνα)
Εισιτήρια
Γενική είσοδος 5€
Δωρεάν εισιτήρια δικαιούνται ΑμεΑ, μέσω επικοινωνίας με το τηλ. κέντρο στο 210 7234567 ή μέσω email στο info@ticketservices.gr και επιδεικνύοντας την ημέρα της εκδήλωσης ταυτότητα και έγγραφο πιστοποίησης αναπηρίας.
Πληροφορίες για τους καλλιτέχνες:
Μάρω Μιχαλακάκου
Η Μάρω Μιχαλακάκου γεννήθηκε στην Αθήνα, όπου ζει και εργάζεται. Η δουλειά της, αινιγματική και πολυδιάστατή (γλυπτικές εγκαταστάσεις, ζωγραφική, σχέδια, ανάγλυφα σε βελούδο και περφόρμανς), με έντονες κοινωνικές και πολιτιστικές αναφορές, «υφαίνεται» συχνά με προσωπικές και οικογενειακές μνήμες και χαρακτηρίζεται από́ μια σπάνια εκλεπτυσμένη ωμότητα. Δημιουργεί εγκαταστάσεις που αντιμετωπίζουν το χώρο ως φιλοσοφική ολότητα κι όχι απλά ως ένα περιβάλλον και επιλέγει φιγούρες και θεματικές που χαρακτηρίζονται πάντα από ένταση. Το καλλιτεχνικό́ συμπάν της βρίσκεται στην άκρη των ονείρων, με μια φαινομενική́ ηρεμία σκόπιμα τοποθετημένη ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη φαντασία. Έχει συμμετάσχει σε πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ευρώπη, τις Η.Π.Α. και την Τουρκία κι έχει επανειλημμένα συνεργαστεί με σημαντικούς θεατρικούς σκηνοθέτες και φορείς για τη δημιουργία σκηνικών εγκαταστάσεων (Εθνικό́ Θέατρο, Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, Στέγη του ιδρύματος Ωνάση, Θέατρο Πορεία). Έργα της ανήκουν στη συλλογή του Museum of Contemporary Art Chicago, στη συλλογή του Solomon R. Guggenheim Museum, στη συλλογή της Tate, στην κρατική συλλογή FNAC της Γαλλίας, στη συλλογή του Istanbul Modern (Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Κωνσταντινούπολης), καθώς και σε πολλές συλλογές ιδιωτών.
Γιώργος Γυπαράκης
O Γιώργος Γυπαράκης ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Σπούδασε γλυπτική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών τoυ Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου και γραφιστική στη Σχολή Βακαλό. Έχει συμμετάσχει μεταξύ άλλων στην XLVI Μπιενάλε Βενετίας, Τριενάλε Γλυπτικής, καθώς και σε περισσότερες από 100 ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχει σχεδιάσει σκηνικά και κοστούμια για ταινίες, μουσικές, θεατρικές παραστάσεις και performance. Έργα του βρίσκονται σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές. Είναι Kαθηγητής στην Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.
Βασίλης Γεροδήμος
Ο Βασίλης Γεροδήμος σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας (2005-2010) και αποφοίτησε με έπαινο από τη Σχολή Μαρμαρογλυπτικής της Τήνου Π.Ε.Σ.Κ.Τ.Π. (2005). Από το 2015 είναι μέλος της ΑΜΟΡΦΗ Α.M.K.E.. Η πλειονότητα της δουλειάς του αποτελείται από γλυπτά και μεγάλης κλίμακας in situ εγκαταστάσεις. Έχει πραγματοποιήσει τέσσερις ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις καθώς και άλλα interdisciplinary projects στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Από το 2015 έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει πρωτότυπα εκπαιδευτικά προγράμματα για σχολεία, ιδρύματα και μουσεία. Σε συνεργασία με την χορογράφο Τζένη Αργυρίου έχουν συν-δημιουργήσει έργα που διερευνούν τον ενεργό διάλογο ανάμεσα στις εικαστικές και τις παραστατικές τέχνες. Για πάνω από δέκα χρόνια έχει επιμεληθεί σκηνικά για παραστάσεις χορού και θεάτρου που παρουσιάστηκαν, μεταξύ άλλων, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, στο Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου, στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, στη Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκη κ.ά. Από το 2003 έως το 2015 εργάστηκε στην συντήρηση, αναστήλωση και ανάδειξη των μνημείων του Υπουργείου Πολιτισμού.
ΘΕΑΤΡΟ Altera Pars
«Το Μαύρο Νερό»
Της βραβευμένης με Νόμπελ Λογοτεχνίας (2004), Ελφρίντε Γέλινεκ
Ένα κείμενο-μανιφέστο εμπνευσμένο από το σκάνδαλο στην Ίμπιζα (Ibiza affair).
Σε ένα ισπανικό θέρετρο, μια κρυφά εγκατεστημένη κάμερα καταγράφει τη συνάντηση ενός ανερχόμενου ακροδεξιού Αυστριακού πολιτικού με τη φερόμενη ανιψιά ενός Ρώσου ολιγάρχη . Ο άντρας, μεθυσμένος από την εξουσία, υπόσχεται στη γυναίκα κυριαρχία στο εθνικό μιντιακό τοπίο και μια σειρά αποκλειστικών συμβολαίων με την επερχόμενη κυβέρνηση, εφόσον τον βοηθήσει να εκλεγεί. Όταν το σχέδιο δημοσιοποιείται, η καριέρα του πολιτικού καταστρέφεται και η κυβέρνηση καταρρέει.
«….Φιλειρηνικός, ορθολογικός, ο Θεός! Μας παρασύρει προς τα μέσα. Μας παρασύρει στης βίας την αγκαλιά!…»
Τα πραγματικά πρόσωπα για τα οποία γράφεται το ΜΑΥΡΟ ΝΕΡΟ είναι γνωστά, αλλά το έργο τα υπερβαίνει καθώς, όπως κάνει συνήθως, η Elfriede Jelinek ασχολείται με τα θεμελιώδη. Συνδυάζει με εύστοχο τρόπο τρέχοντα γεγονότα με τη φιλοσοφία και το αρχαίο δράμα εγκιβωτίζοντας μείζονα μοτίβα του παρελθόντος σ’ ένα παρόν απολύτως τοξικό και αφήνοντας να αναφανεί ένα μέλλον μιαρό, αλλά -το κυριότερο- αμφισβητούμενο.
Το κείμενο είναι ένας λεκτικός καταρράκτης που σμιλεύοντας γλυπτά νοήματα, που τα διαπερνούν ορατές και αόρατες αναφορές στις “Βάκχες” του Ευριπίδη, κοιτάζει προς τα πίσω, στις απαρχές της βίας και ανατέμνει την κατάλυση των ορίων εν μέσω έκστασης. Έτσι, αποτυπώνεται εμμέσως πλην σαφώς ο σύγχρονος κόσμος καθώς βαδίζει σε αβέβαιο ή/και ολέθριο μέλλον περίκλειστος στη φούσκα μιας προκατασκευασμένης ανέμελης χαράς.
«…Θα θέλατε να ξεπουλήσετε το αίμα σας, αν έχει κάποια αξία; Ελεύθερα, γιατί όχι; Αν μπουν στο οπτικό σου πεδίο θραύσματα, να τα λειάνεις, προτού κυλήσουν δάκρυα. Δεν θα ξαναχύσουμε δάκρυ για τα επόμενα πενήντα χρόνια! Μετά όλα θα ξαναρχίσουν από την αρχή, μόνο που θα ‘χουν λιώσει οι δρόμοι, τα διόδια θα ‘χουν πληρωθεί, τα ζώα θα ‘χουν φαγωθεί, το νερό θα ‘χει απομυζηθεί…»
Στην παράσταση, σε διασκευή της Έλσας Ανδριανού, ο «Πολιτικός» (Ιερ. Καλετσάνος) σαγηνεύεται από τον «Νέο Θεό» (Δ. Χατούπη) και μεταμορφώνεται ως άλλος Πενθέας σε σύγχρονη μαινάδα. Όμως ο σύγχρονος Θεός παρακολουθεί ακατάπαυστα, καθώς τα πάντα καταγράφονται στην κάμερα από την κορυφαία του «Χορού» (Ελ. Μποζάκη), έως ότου εκείνη, αηδιασμένη από το συνεχές τσουνάμι χυδαιότητας και κυνισμού, ανατρέπει την έκβαση της ιστορίας.
Έχουμε άραγε το δικαίωμα να είμαστε το ίδιο αισιόδοξοι για την έκβαση της πραγματικότητας;
ΘΕΑΤΡΟ ΔΑΝΔΟΥΛΑΚΗ
«Διάλεξε τον θάνατό σου αγάπη μου»
«Διάλεξε τον θάνατό σου αγάπη μου»: Το νουάρ αριστούργημα του Ρομπέρ Τομά, το έργο που με την πλοκή του ανατρέπει τα πάντα και κόβει την ανάσα μέχρι και το τελευταίο δευτερόλεπτο, ανεβαίνει τον Νοέμβριο, στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη, σε διασκευή και σκηνοθεσία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα, με την Κάτια Δανδουλάκη και έναν θίασο εξαιρετικών πρωταγωνιστών: την Κοραλία Καράντη, την Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους, τον Πάνο Σταθακόπουλο και τον Γιώργο Γεροντιδάκη.
Το έργο «Διάλεξε τον θάνατό σου αγάπη μου» αποτελεί διασκευή του έργου «Το Διπλό Παιχνίδι» του Ρ. Τομά, ενός από τα πιο δημοφιλή έργα του πολυβραβευμένου συγγραφέα. Οι καταιγιστικές εξελίξεις και οι ανατροπές πυροδοτούν το σασπένς και την ένταση μέχρι την τελευταία στιγμή.
Η υπόθεση: Η Φρανσουάζ Κορμπάν, ζάπλουτη κληρονόμος, ζει στην βίλα της μαζί με τον νεότερο σύζυγό της Πωλ Κορμπάν και την αφοσιωμένη οικονόμο της Αντέλ. Τα χρέη του Πωλ στα χαρτιά και η πίεση που ασκεί στην Φρανσουάζ για την αποπληρωμή τους κορυφώνουν ακραία την ένταση και την τριβή στην σχέση του ζευγαριού. Η ατμόσφαιρα βαραίνει όταν νυχτερινοί θόρυβοι ταράζουν την ηρεμία της βίλας – θόρυβοι και ίχνη μιας παρουσίας που ούτε ο ίδιος ο αστυνομικός διευθυντής δεν μπορεί να εξηγήσει… Η ξαφνική επίσκεψη της Βαρόνης Σαρντονί και αυτά που έχει να πει, μπερδεύουν ακόμη περισσότερο την ήδη τεταμένη κατάσταση.. Ένας ιστός αράχνης δείχνει να υφαίνεται γύρω από την Φρανσουάζ και κανείς δεν ξέρει ποιος είναι φίλος και ποιος εχθρός…
ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΟΑ
Εγώ, ο Μάρκος Βαμβακάρης