Το νέο Honda Civic στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος στο Milan Design Week

ALL-NEW HONDA CIVIC TAKES CENTRE STAGE AT MILAN DESIGN WEEK

Το νέο Honda Civic παρευρίσκεται στο Milan Design week σε συνεργασία με το Vanity Fair . Το Civic υιοθετεί μία ανθρωποκεντρική φιλοσοφία στο σχεδιασμό τόσο του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού του. Μακρύτερο μεταξόνιο, φαρδύτερο μετατρόχιo και χαμηλότερη γραμμή οροφής διαμορφώνουν μία coupe σιλουέτα. Οι απαλές, καθαρές γραμμές και το σπορ σχήμα συνθέτουν μία γνώριμη και ταυτόχρονα φρέσκια εμφάνιση. Η έξυπνη διάταξη χώρων ενισχύει την αίσθηση άνεσης που μεταφράζεται σε μία ευρύχωρη καμπίνα

Έχοντας ήδη αποκαλυφθεί η ευρωπαϊκή έκδοση του νέου Honda Civic e:HEV, το αυτοκίνητο είχε την τιμητική του στην έκθεση ‘Social Garden’ του Vanity Fair στο Milan Design Week 2022. 

«Το Vanity Fair πάντα προσπαθεί να βρίσκεται ένα βήμα μπροστά με ενδιαφέρον και επαναστατικό πνεύμα: αυτή την Εβδομάδα Σχεδίασης, με ιδιαίτερη χαρά καλωσορίζουμε στο VF Social Garden μας τα δημιουργικά και δυναμικά μυαλά που συνεισφέρουν στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής όλων μας, καθιστώντας την ευκολότερη, χωρίς να παραβλέπουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των προϊόντων που δημιουργούν» εξηγεί η Συνδιευθύντρια του Vanity Fair, Cristina Lucchini.

«Είμαστε χαρούμενοι που μπορούμε να δώσουμε στο Ιταλικό κοινό τη δυνατότητα να έρθει σε επαφή με το Civic για πρώτη φορά. Η ανταπόκρισή του στο αυτοκίνητο μέχρι τώρα είναι εξαιρετική, και τώρα με την παρουσία του στο Milan Design Week έχει την ευκαιρία να έρθει σε επαφή με πελάτες που εστιάζουν στο design» εξηγεί o Γενικός Διευθυντής του Τομέα Σχεδίασης στην Ιταλία, Simone Mattogno.

Η νέα 11η γενιά του Honda Civic έχει κατασκευαστεί με μία μοναδική, ανθρωποκεντρική προσέγγιση στη δυναμική και το design. Ακολουθώντας την κουλτούρα εξέλιξης του ‘συναρπαστικού Civic’, οι μηχανικοί της Honda εστίασαν στον τρόπο με τον οποίο η διάταξη εσωτερικού και το εξωτερικό μπορούν να ‘συνεργαστούν’ για τη δημιουργία μιας πιο άνετης και αναζωογονητικής εμπειρίας στο αυτοκίνητο που θα αναβαθμίσει την καθημερινότητα των ιδιοκτητών του.

Το Civic που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1972 ως ένα ‘αυτοκίνητο για τους ανθρώπους του κόσμου’, έχει αποτελέσει τη βάση της αρχής εξέλιξης ‘Man-Maximum, Machine-Minimum’ (M/M) της Honda. Τώρα, το πνεύμα αυτό διέπει όλη την προϊοντική γκάμα της Honda, υποστηρίζοντας την άποψη ότι σκοπός της τεχνολογίας και της σχεδίασης των οχημάτων είναι η εξυπηρέτηση των αναγκών του οδηγού και των επιβατών. Ως αποτέλεσμα, το τελευταίο Civic προσφέρει μία καμπίνα με μεγαλύτερη άνεση, ορατότητα και ευρυχωρία από ποτέ, πλέον της βελτιωμένης ασφάλειας και της μεγαλύτερης συμμετοχής του οδηγού στα δρώμενα.

Δυναμική εξωτερική σχεδίαση

Η ‘συναρπαστική’ σχεδιαστική φιλοσοφία της Honda έχει δημιουργήσει μία σύγχρονη εξέλιξη της εξωτερικής σχεδίασης του Civic, που επίσης απηχεί τη διακριτική, κομψή στιλιστική κατεύθυνση άλλων, πρόσφατων μοντέλων της Honda. Το νέο Civic διαθέτει μία χαμηλότερη, πιο κομψή γραμμή οροφής, και χαμηλότερη μεσαία γραμμή που αυξάνει τις γυάλινες επιφάνειες, βελτιώνοντας την προς τα έξω ορατότητα και προσφέροντας την ίδια αίσθηση άνεσης χώρου και ελευθερίας με το εσωτερικό του πρώτου Civic.

Στη δημιουργία της πιο σπορ, τύπου coupe αισθητικής του νέου Civic, συνεισφέρει το μεταξόνιο που είναι κατά 35mm μακρύτερο από του προηγούμενου μοντέλου, ο κοντύτερος κατά 20mm πίσω πρόβολος και το μειωμένο συνολικό ύψος. Το ψηλότερο σημείο της γραμμής οροφής είναι τώρα τοποθετημένο πιο μπροστά, με μία ελαφριά κλίση προς την πίσω πόρτα να ολοκληρώνει την κομψή εμφάνιση.

«Κύριο στοιχείο αυτής της σχεδίασης είναι η μορφή του πίσω άκρου της οροφής. Στην πραγματικότητα, μελετήσαμε διάφορα μοτίβα» εξηγεί ο Hitomaro Asano, Σχεδιαστής Εξωτερικού του Civic Exterior. «Εξετάσαμε ένα είδος πρόσθετου παραθύρου με δύο υαλοπίνακες και το λεγόμενο hatchback στυλ. Σε αυτή την περίπτωση, σκεφθήκαμε τη σχεδίαση που θα έκανε τους ανθρώπους να νιώθουν καλά ή να ενθουσιάζονται μόλις τη βλέπουν. Δεν έπρεπε να δείχνει αδύναμη, αλλά να μοιάζει ότι έχει σχεδιαστεί με μία κίνηση.»

Η πίσω πόρτα από ρητίνη, που δημιουργήθηκε μέσω μιας νέας τεχνολογίας παραγωγής, μειώνει το βάρος της πίσω πόρτας κατά 20% συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο και διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην επίτευξη της πιο κομψής σχεδίασης. Αυτή η σχεδιαστική προσέγγιση με απέριττες, λείες επιφάνειες είναι εμφανής και γύρω από το εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου. Συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά, το καπό και οι εμπρός προφυλακτήρες είναι χαμηλότεροι κατά 25mm, με τις κολόνες A τραβηγμένες κατά 50mm πιο πίσω, χαρίζοντας στον οδηγό εντυπωσιακή, απρόσκοπτη ορατότητα. Με αυτή τη μείωση της μετωπικής μάζας, οι τροχοί και τα ελαστικά φαίνονται μεγαλύτερα, γεγονός που σε συνδυασμό με το φαρδύτερο πίσω μετατρόχιο και τα προστατευτικά των τόξων των τροχών δημιουργούν μία χαμηλότερη σιλουέτα που προσδίδει αυτοπεποίθηση και αποτυπώνει μία αίσθηση μεγαλύτερης ευελιξίας.

«Εκείνο που επιδιώξαμε κυρίως ήταν να δώσουμε σε αυτό το νέο Civic μία σπορ και νεανική εμφάνιση, που αποτελεί τη βάση του μοντέλου» συνέχισε ο Asano. «Γι’ αυτό προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε ένα πολύ τολμηρό ‘πρόσωπο’, κάνοντας την πάνω περιοχή να φαίνεται όσο το δυνατόν πιο λεπτή» πρόσθεσε ο Asano. «Επίσης πρόκειται για μία ιστορία διαδοχικών γενιών, αλλά καθώς το πρόσωπο του Civic έχει αλλάξει, έψαξα για κάτι κοινό και βρήκα ένα πράγμα. Όλα είχαν ένα ‘πρόσωπο’ όπου η πάνω μάσκα ήταν λίγο χαμηλότερα και οι προβολείς λίγο ψηλότερα, γι’ αυτό προσπαθήσαμε να ενσωματώσουμε τη μάσκα και τους προβολείς στην ίδια θέση όπως στις προηγούμενες γενιές.»

 Αναβαθμισμένη άνεση και πρακτικότητα στο εσωτερικό

Μέσα στην καμπίνα, η αρχή εξέλιξης M/M της Honda αποτυπώνεται με ένα ανθρωποκεντρικό εσωτερικό που έχει σχεδιαστεί για να εξασφαλίζει ανώτερα επίπεδα φινέτσας και ευρυχωρίας. Η καμπίνα προσφέρει μεγαλύτερη ορατότητα και αίσθηση ελευθερίας χάρη στο χαμηλό, επίπεδο ταμπλό, τη θέση των εξωτερικών καθρεπτών και τα μεγάλα παράθυρα.

«Όταν καταλήξαμε όλοι στη λέξη κλειδί ‘συναρπαστική’ για τη σχεδιαστική φιλοσοφία, αρχίσαμε να σκεφτόμαστε με ποιο τρόπο θα μπορούσαμε να την εφαρμόσουμε στο εσωτερικό, και αποφασίσαμε να προσεγγίσουμε το θέμα ‘τμηματικά’, για παράδειγμα» σχολίασε ο Yasunori Ogawa, Σχεδιαστής Εσωτερικού του Civic. «Σκεφθήκαμε ότι εάν μπορούσαμε να έχουμε ένα αναζωογονητικό πρωινό, ένα ευχάριστο πρωινό, θα νιώθαμε καλά όλη μέρα. Είναι δύσκολο να νιώθεις καλά όλη μέρα, αλλά εάν εστιάσουμε στο πρωί, μπορούμε να το πετύχουμε. Κατά τη διάρκεια της έρευνάς μας, τρεις λέξεις κλειδιά αναδύθηκαν: καθαρότητα, ρυθμός και κίνητρο.»

Όλο αυτό μεταφράζεται σε μία σχεδίαση εσωτερικού που ενσωματώνει την ίδια καθαρή, σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία με το εξωτερικό, με μία απέριττη, εστιασμένη στο χρήστη διάταξη που περιλαμβάνει υψηλής ποιότητας υλικά και σημεία αφής που αναβαθμίζουν την εμπειρία για τους οδηγούς και τους επιβάτες.

Παρά τη χαμηλότερη γραμμή οροφής, ο χώρος για το κεφάλι των επιβατών και η ευρυχωρία της καμπίνας παραμένουν ίδια με του προηγούμενου μοντέλου, χάρη στην έξυπνη τοποθέτηση των εξαρτημάτων του υβριδικού συστήματος στο πλαίσιο και το διαμέρισμα του κινητήρα. Η γενναιόδωρη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών του νέου Civic παραμένει στα ίδια επίπεδα με πριν – από τις μεγαλύτερες στην κατηγορία του – αλλά με ένα φαρδύτερο άνοιγμα της πίσω πόρτας για βελτιωμένη χρηστικότητα. Το αποτέλεσμα είναι ένα όχημα με χώρο και λειτουργικότητα που το καθιστούν μία βιώσιμη εναλλακτική πρόταση έναντι μεγαλύτερων οχημάτων όπως τα SUV.

«Οι μεντεσέδες της πίσω πόρτας είναι τοποθετημένοι πίσω από το κεφάλι των πίσω επιβατών, και αυτό είναι αναπόφευκτα ένα δύσκολο σημείο που αποτελεί εμπόδιο, γι’ αυτό δεν είναι εύκολο να χαμηλώσεις τη γραμμή οροφής» πρόσθεσε ο Asano. «Ασφαλώς υπάρχουν τρόποι για να δώσεις προτεραιότητα στη σχεδίαση έναντι της διάταξης χώρων, αλλά σε καμία περίπτωση, ούτε το Civic ούτε η Honda επιθυμούν να θυσιάσουν τους χώρους. Είναι κάτι που καταστήσαμε σαφές σε όλους όσους ασχολούνται με τη σχεδίαση εσωτερικού, τη σχεδίαση εξωτερικού και τη διάταξη χώρων και μετά αρχίσαμε να δουλεύουμε πάνω στον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσαμε να το πετύχουμε.

Αρχίσαμε, συζητώντας πώς θα φέρουμε τους μεντεσέδες στην εξωτερική πλευρά της κολόνας.  Σε ό,τι αφορά τη μεσαία γραμμή, έχοντας φανταστεί μία αθόρυβη καμπίνα, εάν βάζαμε τη μεσαία γραμμή στη μέση της κολόνας C, για παράδειγμα, θα τα κατέστρεφε όλα με τη μία. Σίγουρα δε θέλουμε να χωρίσουμε τη γραμμή που ρέει από μπροστά μέχρι πίσω, γι’ αυτό προτείναμε να την περάσουμε γύρω από το φινιστρίνι, και όλοι, συμπεριλαμβανομένων των σχεδιαστών, αποφάσισαν υπέρ αυτής της λύσης.»

Η εστίαση στις λεπτομέρειες της σχεδίασης φαίνεται από τους καινοτόμους αεραγωγούς που βρίσκονται σε όλη την καμπίνα. Αυτοί επιτρέπουν μία ευρύτερη, αλλά λιγότερο ενοχλητική ροή αέρα στο εσωτερικό, ενώ η premium εμφάνιση επιτυγχάνεται με τη χρήση ενός μοτίβου πλέγματος στο φαρδύ άνοιγμα του αεραγωγού. 

«Μία από τις λέξεις κλειδιά για τη σχεδίαση του εσωτερικού του Civic είναι η ‘καθαρότητα.’ Αυτή είναι μία προσωπική εντύπωση, αλλά κάτι που ένοιωσα από τότε που άρχισα να εργάζομαι στη βιομηχανία, είναι ότι δεν μου αρέσει η παρουσία αεραγωγών του A/C στο ταμπλό» εξηγεί ο Ogawa. «Την παλιά εποχή στην Ιαπωνία, τα τρένα είχαν ανεμιστήρες. Δεν μπορώ παρά να δω τις εξόδους του συστήματος κλιματισμού ως ανεμιστήρες. Βλέποντας για παράδειγμα τους χώρους ενός σπιτιού, όλα αυτά τα πράγματα είναι κρυμμένα σε κοινή θέα. Χρησιμοποιώντας αυτές τις βασικές ιδέες για τη σχεδίαση του Civic, εισήγαγα ένα κυψελωτό μοτίβο σε όλο το ταμπλό για να δώσω ένα φινίρισμα υψηλής ποιότητας αλλά και μια απέριττη αίσθηση σε όλο το εσωτερικό.» 

Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στο σχεδιασμό ενός περιβάλλοντος που απαιτεί ελάχιστη σωματική κίνηση από τους επιβάτες από τη στιγμή που θα καθίσουν στο αυτοκίνητο. Το σύστημα infotainment είναι τοποθετημένο στο πεδίο της περιφερειακής όρασης του οδηγού, που σημαίνει ότι για να δει τις πληροφορίες δεν χρειάζεται να κινεί το κεφάλι του – μειώνοντας τους περισπασμούς και το χρόνο όπου το βλέμμα του δεν θα είναι στραμμένο στο δρόμο, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η ασφάλεια.

«Ακολουθήσαμε μία ενδιαφέρουσα μέθοδο εξέλιξης αυτή τη φορά, και από τα πρώτα στάδια, εξακριβώσαμε δυναμικά τη δομή του όγκου και το ύψος της διεπαφής ΗΜΙ εφαρμόζοντας διάφορες εύπλαστα σχήματα στο πραγματικό αυτοκίνητο στο εργοστάσιο της Honda για να ελέγξουμε την εργονομική διάταξη και το πόσο εύκολη είναι η αλληλεπίδραση με τα χειριστήρια αλλά και να βεβαιωθούμε ότι η ορατότητα θα είναι καλή» εξήγησε ο Ogawa.

Το Civic έχει θέσει νέα σημεία αναφοράς από τότε που παρουσιάστηκε πριν από πενήντα χρόνια, έχοντας πουλήσει πάνω από 27,5 εκατομμύρια μονάδες σε 170 χώρες. Η ολοκαίνουργια έκδοση το μοντέλου φτάνει στην Ευρώπη από το Φθινόπωρο του 2022.

Για να ενημερώνεστε πάντα πρώτοι!

Κάνε εγγραφή στο Newsletter μας και απόκτησε πρόσβαση στα νέα πριν από όλους τους άλλους.